logo
Logo Promocji Zdrowia BIP
 

Zespół Szkół Rolniczych im. Juliusza Poniatowskiego w Czarnocinie

 









































Projekt "Kompetencje kluczowe drogą do kariery"


Aktualne informacje o realizacji projektu

W dniu 30 czerwca 2015 r. zakończono realizację projektu "Kompetencje kluczowe drogą do kariery".

Harmonogramy szkoleń i listy uczestników zakwalifikowanych do poszczególnych szkoleń w ramach realizacji porjektu "Kompetencje kluczowe drogą do kariery":                                                     

III tura szkoleń (edycja wiosna 2015) – ZAKOŃCZONA
Nazwa szkoleniaHarmonogram szkoleniaLista uczestników szkolenia
Język polski        Dodano – 11.02.2015     Dodano – 10.02.2015
Matematyka        Dodano – 11.02.2015     Dodano – 10.02.2015
ECDL CORE        Dodano – 06.03.2015     Dodano – 10.02.2015
Język Angielski TELC        Dodano – 10.02.2015     Dodano – 10.02.2015
Florysta        Dodano – 10.02.2015     Dodano – 10.02.2015
Barman-Barista        Dodano – 10.02.2015     Dodano – 10.02.2015
Kierowca wózków
jezdniowych z napędem
silnikowym
       Dodano – 10.02.2015     Dodano – 10.02.2015

Aktualizacja: 6 marca 2015 r.

II tura szkoleń (edycja jesień 2014) – ZAKOŃCZONA
Nazwa szkoleniaHarmonogram szkoleniaLista uczestników szkolenia
Język polski        Dodano – 16.09.2014     Dodano – 16.09.2014
Matematyka        Dodano – 16.09.2014     Dodano – 16.09.2014
ECDL CORE        Dodano – 16.09.2014     Dodano – 16.09.2014
Język Angielski TELC        Dodano – 16.09.2014     Dodano – 16.09.2014
Florysta        Dodano – 03.11.2014     Dodano – 16.09.2014
Barman-Barista        Dodano – 03.11.2014     Dodano – 16.09.2014

Aktualizacja: 03 listopada 2014 r.

I tura szkoleń (edycja wiosna 2014) – ZAKOŃCZONA
Nazwa szkoleniaHarmonogram szkoleniaLista uczestników szkolenia
Język polski        Zmiana – 28.03.2014     Dodano: 19.02.2014
Matematyka        Zmiana – 28.03.2014     Dodano: 19.02.2014
ECDL CORE        Zmiana – 09.04.2014     Dodano: 27.03.2014
Język Angielski TELC        Zmiana – 28.04.2014     Dodano: 27.03.2014
Florysta        Dodano – 18.03.2014     Dodano: 19.02.2014

Aktualizacja: 28 kwietnia 2014 r.


Rekrutacja

W okresie od 1 do 15 stycznia 2014 r. Zespół Szkół Rolniczych w Czarnocinie prowadzi rekrutacje na kursy prowadzone w ramach projektu dla uczniów klas zawodowych.

Uczniowie zainteresowani udziałem w projekcie proszeni są o złożenie FORMULARZA ZGŁOSZENIOWEGO wraz z OŚWIADCZENIEM do Biura Projektu w terminie od 1 do 15 stycznia 2014 r.

NazwaDokumentacja
Regulamin realizacji projektu szkoleniowego "Kompetencje kluczowe drogą do kariery"
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY kandydata do udziału w projekcie "Kompetencje kluczowe drogą do kariery"
Deklaracja uczestnictwa w projekcie "Kompetencje kluczowe drogą do kariery"

Dodatkowych informacji udziela Koordynator Projektu – Michał Tokarski – e-mail: tokarski.m@interia.pl


O PROJEKCIE "Kompetencje kluczowe drogą do kariery"

Projekt "Kompetencje kluczowe drogą do kariery" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania 9.2. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Powiat Piotrkowski / Zespół Szkół Rolniczych w Czarnocinie,
realizuje od 1 stycznia 2014 roku do 30 czerwca 2015 r.
projekt pt. "Kompetencje kluczowe drogą do kariery".

W ramach projektu 60 uczniów podniesie nieodpłatnie kwalifikacje zawodowe w ramach następujących kursów:

KURSY ZAWODOWE

  • Florysta – 30 miejsc
  • Barman – barista – 20 miejsc
  • Obsługa wózków jezdniowych – 10 miejsc

KURSY DODATKOWE

  • ECDL CORE – 30 miejsc
  • Angielski TELC – 30 miejsc

DODATKOWE ZAJĘCIA

  • Język polski – 30 miejsc
  • Matematyka – 30 miejsc

Uczniowie biorący udział w projekcie otrzymają wsparcie w postaci dwóch kursów, jednego dodatkowego zajęcia oraz indywidualnego i grupowego doradztwa zawodowego.

Wszyscy uczestnicy kursów wezmą udział również w wyjazdach edukacyjnych do Warszawy, Krakowa oraz kina.

W ramach zajęć z kompetencji kluczowych odbywają się zajęcia z języka polskiego i matematyki. Uczestnicy projektu "Kompetencje kluczowe drogą do kariery" zostali podzieleni na 6 grup 10-osobowych.

Każda z grup odbędzie – 50 godzin zajęć.
Zajęcia z języka polskiego prowadzi Pani Małgorzata Krasoń, natomiast z matematyki Pan Stanisław Krasoń.

Zajęcia pierwszych grup rozpoczęły 20 lutego 2014 r., a zakończyły się 15 maja 2014 r.
Zajęcia drugich grup rozpoczęły 23 września 2014 r., a zakończyły się 09 grudnia 2014 r.
Zajęcia trzecich grup rozpoczęły 05 marca 2015 r., a zakończą się 28 kwietnia 2015 r.

Celem zajęć z języka polskiego i matematyki jest lepsze przygotowanie uczestników projektu do egzaminu maturalnego.
ZOBACZ: Galeria zdjęć z zajęć

Doskonały!!! wyjazd do Warszawy w ramach projektu "Kompetencje kluczowe drogą do kariery"

W ramach projektu "Kompetencje kluczowe drogą do kariery" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania 9.2. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki a realizowanego w Zespole Szkół Rolniczych im. Juliusza Poniatowskiego w Czarnocinie odbył się wyjazd kulturalno-poznawczy do Warszawy.

29 maja 2014 r. 30 uczestników projektu uczestniczyło w zajęciach ze Świadomości Kulturalnej.
W ramach zajęć uczniowie wyjechali do Warszawy podczas którego mogliśmy zwiedzić wraz z przewodnikiem Stare Miasto oraz obejrzeć w Teatrze Kwadrat spektakl "Ślub Doskonały".

Stare Miasto to kolebka Warszawy, pełna kolorowych kamienic, kameralnych uliczek i niezwykłych historii. Zrekonstruowana po zniszczeniach wojennych dziś zachwyca niepowtarzalnym urokiem. Najważniejsze punkty: Zamek Królewski, kolumna Zygmunta III Wazy, Bazylice Archikatedralnej św. Jana Chrzciciela w Warszawie, Kościół Matki Bożej Łaskawej w Warszawie, pomnik Syrenki, Bazyliszka, dzwon stojący na placu Kanonia, kościół św. Anny, Grób Nieznanego Żołnierza oraz Ogród Saski.

Następnym punktem wyjazdu był spektakl "Ślub Doskonały" w Teatrze Kwadrat, który poprzedzony został spotkaniem z zniewalająco przystojnym i atrakcyjnym aktorem młodego pokolenia, Pawłem Małaszyńskim. Aktora tego możemy kojarzyć z takich seriali jak "Magda M", "Misja Afganistan", "Czas honoru" czy "Lekarze". Znany jest również z filmów, np. "Biała sukienka", "Katyń", "Oficerowie", "Świadek koronny", "Listy do M.", "Weekend". Poza filmem, pan Paweł występuje cały czas na deskach Teatru Kwadrat.

Młodzież z niecierpliwością wyczekiwała momentu spotkania. Paweł Małaszyński cierpliwie odpowiadał na wszystkie nasze pytania, z uśmiechem na twarzy pozował do zdjęć i wręczał autografy. Po spotkaniu, aktor skierował się w stronę kulis, by przygotować się do spektaklu. Jesteśmy bardzo wdzięczni, że zechciał poświęcić swój cenny czas na spotkanie z nami. Dzięki, któremu spełniło się marzenie wielu z nas.

A teraz kilka słów o spektaklu "Ślub Doskonały".

Przedstawienie opowiadało o panu młodym, który w dniu swojego ślubu budzi się rano, właściwie w południe, w pokoju hotelowym, z piękną, nagą nieznajomą u boku. Niestety, wśród zapamiętanych atrakcji wczorajszego kawalerskiego wieczoru, obraz tej ślicznotki nie występuje. A głos twojej przyszłej żony już słychać w hotelowym korytarzu… Wystarczy wyobrazić sobie taką sytuację, by w lot zrozumieć, że życie naszego bohatera (Paweł Małaszyński) już nigdy nie wróci na dotychczasowe tory. Sztuka łączy dwa elementy ukochane przez naszych widzów, czyli romantyzm przedstawienia „Kiedy Harry poznał Sally” z absurdalnym dowcipem i matematyczną precyzją najlepszych światowych fars. Zamierzony przez autorów barokowy weselny kicz, jest doskonałą oprawą dla lokomotywy nieprawdopodobnych zdarzeń, możliwych jedynie w najlepszych farsach.
Każdemu z nas zapewne typowa ślubna przesada wydaje się ze wszech miar żenująca, nic dziwnego zatem, że gdy w taką scenerię wprowadzić absurdalny wątek narzeczonego, przyłapanego na zdradzie w noc przedślubną – mieszanka taka musi prowadzić do wybuchów nieposkromionego śmiechu.
"Ślub Doskonały" autorstwa Robina Hawdon, w reżyserii Marcina Sławiński – to komedia, która rozbawi, pouczy, a najwrażliwszych może nawet przerazi, przede wszystkim dała nam świetną okazją do spotkania z gwiazdami obsadzonymi w następujących rolach:
Bill – Paweł Małaszyński
Rita – Katarzyna Glinka
Judy – Marta Żmuda Trzebiatowska
Tom – Andrzej Nejman
Daphne – Aldona Jankowska
Julie – Magdalena Lamparska
Kierownik Hotelu – Andrzej Grabarczyk

Podsumowując wrażenia po obejrzeniu sztuki "Ślub Doskonały" jesteśmy zachwyceni – zabawna, lekka komedia ze świetną grą aktorów! gorąco polecamy.

Celem wyjazdu było wychowanie przez sztukę tzn. stworzenie świadomego uczestnika życia kulturalnego przez zdobywanie i pogłębianie wiedzy na temat historii naszego państwa.

Organizator zapewnił: transport, ubezpieczenie, wyżywienie (obiad dwudaniowy), opiekę przewodnika i bilety wstępu do teatru.
ZOBACZ: Galeria zdjęć


Kulturalny dzień w Warszawie w ramach projektu "Kompetencje kluczowe drogą do kariery"

W ramach projektu "Kompetencje kluczowe drogą do kariery" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania 9.2. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki a realizowanego w Zespole Szkół Rolniczych im. Juliusza Poniatowskiego w Czarnocinie odbył się wyjazd kulturalno-poznawczy do Warszawy.

30 uczestników projektu uczestniczyło w zajęciach ze Świadomości Kulturalnej. W ramach zajęć uczniowie wyjechali do Warszawy podczas, którego mogli zwiedzić wraz z przewodnikiem Stare Miasto, Sejm oraz obejrzeć w Teatrze IMKA spektakl w reżyserii Krzysztofa Materny pt. "HENRYK SIENKIEWICZ. GREATEST HITS." na podstawie twórczości Henryka Sienkiewicza.

Stare Miasto to kolebka Warszawy zrekonstruowana po zniszczeniach wojennych dziś zachwyca swym urokiem. Najważniejsze punkty: Zamek Królewski, kolumna Zygmunta III Wazy, Bazylice Archikatedralnej św. Jana Chrzciciela w Warszawie, Kościół Matki Bożej Łaskawej w Warszawie, Rynek Starego Miasta, pomnik Syrenki, Bazyliszka, Muzeum Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie, Rynek Nowego Miasta, Pomnik Powstania Warszawskiego – wybudowany ku czci bohaterów powstania warszawskiego zlokalizowany na placu Krasińskich oraz gmach Sądu Najwyższego Rzeczypospolitej Polskiej, Pomnik Polskiego Państwa Podziemnego i Armii Krajowej w Warszawie.

Dalej uczestnicy zobaczyli sejm RP, gdzie wysłuchali wykładu oraz obejrzeli wystawę w Sali Wszechnicy Sejmowej, ponieważ tydzień w którym byliśmy był tygodniem posiedzeń sejmu wizyta ograniczona była do zobaczenia obrad z galerii Sali Posiedzeń Sejmu.

Po intensywnym zwiedzaniu udaliśmy się na pyszny obiad, a po nim odbyliśmy spacer po zaprojektowanym przez architekta krajobrazu Irenę Bajerską ogród na dachu Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie, który został otwarty w 2002 r. Ogród rozciąga się na powierzchni ok 1 ha jest jednym z największych i najpiękniejszych ogrodów dachowych w Europie. Ogród składa się z dwóch części: górnej i dolnej połączonych strumieniem z kaskadowo spływającą wodą. Można w nim podziwiać różnorodne gatunki i odmiany roślin, posadzone w trzech odmiennie skomponowanych częściach: złoty (skomponowany jest z żółto i pomarańczowo kwitnących krzewów), srebrny (obsadzony jest srebrzysto-białymi roślinami), karminowy (składa się z różowo i czerwono kwitnących roślin). Z mostków i tarasu widokowego można podziwiać panoramę Warszawy, Most Świętokrzyski i Wisłę. Ogród wiosną zachwyca budzącą się po zimie barwną roślinnością.

Następnym punktem wyjazdu był spektakl "HENRYK SIENKIEWICZ. GREATEST HITS." w Teatrze IMKA i kilka słów o nim. Scenografię stanowi makieta boiska Orlik z bramkami, koszem do koszykówki, z ławami umiejscowionymi po obu stronach boiska. Na boisku tym rozgrywają się wszystkie sceny, pochodzące z książek Sienkiewicza. Boisko piłkarskie stanowi czytelną aluzję do patriotyzmu, w jego prymitywnym, kibicowskim wydaniu. Wszystko zaczyna się od przedstawienia się aktorów, jak również od krótkich fraz wygłaszanych przez nich: o tym jak jest źle.
W spektaklu grają znani, cenieni i zdolni aktorzy, m. in.: Dominik Bąk, Magdalena Boczarska, Olga Bołądź, Tomasz Karolak, Hanna Konarowska, Andrzej Konopka, Cezary Kosiński, Adam Krawczuk, Krzysztof Materna, Patrycja Soliman, Maciej Wierzbicki, Rafał Zawierucha, którzy wcielają się w sienkiewiczowskie postacie. Scenarzystą, reżyserem i Henrykiem Sienkiewiczem jest Krzysztof Materna.
Akcję spektaklu stanowią zmiksowane z dużą sprawnością sceny z dzieł Henryka Sienkiewicza. Tym sposobem Andrzej Kmicic spotyka się Janka Muzykanta, a Neron, podpalając Rzym, śpiewa sentymentalne "Ogrzej mnie...". Mamy dzikość, egzotykę "W pustyni i w puszczy", emocjonalność "Potopu" i nostalgię "Latarnika". Wszystkie te emocje razem krążą po scenie. Absurdów jest bez liku, kołowrotek kręci się coraz szybciej, ujawniając coraz ostrzejszy dowcip, którym bawią się aktorzy.
Ciężko brzmiący tytuł, przywołuje na myśl trudne szkolne lata, a w konsekwencji okazuje się być dobrym żartem, który bawi widownie do łez. Patos i wzniosłe idee stapiają się z współczesnym światem. Całość przeplatana jest lekkimi piosenkami z tekstami Macieja Stuhra i ciekawą choreografią Ingi Pilchowskiej. Podsumowując specyficzny, inteligentny żart, ostre, błyskotliwe puenty i niemierzalna energia sprawia, że spektakl zatraca ramy i daleko mu do jakichkolwiek konwencji.
Podsumowując wrażenia po obejrzeniu sztuki "HENRYK SIENKIEWICZ. GREATEST HITS." jesteśmy zachwyceni - specyficzny, inteligentny żart, ostre, błyskotliwe puenty i niemierzalna energia ze świetną grą aktorów! sprawia, że spektakl zatraca ramy i daleko mu do jakichkolwiek konwencji, gorąco polecamy.

Wśród nas na widowni był młody aktor Mateusz Banasiuk znany z gry w filmach: Wszystko, co kocham, 1920 Bitwa warszawska, Big Love, Płynące wieżowce oraz z seriali: Na Wspólnej, Tylko miłość, Przystań, M jak miłość, Pierwsza miłość, z którym po sztuce zrobiliśmy sobie zdjęcia.

PO spektaklu mieliśmy okazję spotkać z aktorami młodego pokolenia, Magdaleną Boczarską i Tomaszem Karolakiem.
Magdalenę Boczarską możemy kojarzyć z takich seriali jak Prawo Agaty, Lekarze, 39 i pół, Teraz albo nigdy!, Barwy szczęścia oraz z filmów Obywatel, W ukryciu, Bejbi blues, Jak się pozbyć cellulitu, Różyczka, Idealny facet dla mojej dziewczyny, Lejdis, Testosteron. Pani Magda występuje cały czas na deskach m.in. z teatrami Narodowym, Buffo, IMKA w Warszawie, Carrousel Theater w Berlinie i Teatro Tatro na Słowacji.
Natomiast Tomasz Karolak to dyrektor artystyczny teatru IMKA, aktor znany z filmów: Listy do M., Pokaż kotku, co masz w środku, Ciacho, Śniadanie do łóżka, Idealny facet dla mojej dziewczyny, Nie kłam, kochanie, Lejdis, Testosteron, Tylko mnie kochaj oraz seriali: Prawo Agaty, Rodzinka.pl, Ja to mam szczęście, 39 i pół, Apetyt na miłość, Kryminalni.

Młodzież z niecierpliwością wyczekiwała momentu spotkania. Magdalena Boczarska i Tomasz Karolak, cierpliwie odpowiadali na wszystkie nasze pytania dotyczące ich życia, kariery, kulis wykonywanego przez nich zawodu i poglądu na świat, z uśmiechem na twarzy pozowali do zdjęć i wręczali autografy. Jesteśmy bardzo wdzięczni aktorom, że zechcieli poświęcić swój cenny czas na spotkanie z nami. Dzięki, któremu spełniło się marzenie wielu z nas, by móc poznać kogoś znanego ze szklanego ekranu. Ponadto Tomasz Karolak obiecał nam, że przyjedzie do naszej szkoły w czerwcu, więc trzymamy go za słowo i czekamy!!!

Celem wyjazdu było wychowanie przez sztukę tzn. stworzenie świadomego uczestnika życia kulturalnego przez zdobywanie i pogłębianie wiedzy na temat historii naszego państwa.

Organizator zapewnił: transport, ubezpieczenie, wyżywienie (obiad dwudaniowy), opiekę przewodnika i bilety wstępu do teatru.
ZOBACZ: Galeria zdjęć

W ramach projektu "Kompetencje kluczowe drogą do kariery" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania 9.2. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki a realizowanego w Zespole Szkół Rolniczych im. Juliusza Poniatowskiego w Czarnocinie odbył się wyjazd kulturalno-poznawczy do Krakowa.

14 kwietnia 2014 r. 30 uczestników projektu uczestniczyło w zajęciach ze Świadomości Kulturalnej. W ramach zajęć uczniowie wyjechali do Krakowa, jednego z najstarszych miast Polski i wpisanego na światową listę dziedzictwa kultury UNESCO.

Uczniowie podczas wyjazdu wraz z przewodnikiem zwiedzili i poznali historię miasta oraz najważniejszych zabytków Krakowa:

  • Zamek Królewski na Wawelu,
  • Katedra Królewska na Wawelu,
  • Kościół św. Andrzeja,
  • Kościół św. Piotra i Pawła z kryptą S. Mrożka i P. Skargi,
  • Kościół Franciszkanów, Pałac Biskupi z oknem papieskim,
  • Rynek Główny z Ratuszem i Sukiennicami,
  • Kościół Mariacki z ołtarzem W. Stwosza,
  • Uniwersytet Jagielloński - Collegium Maius z kurantem i ogrodem profesorów, Collegium Novum,
  • Brama Floriańska i mury obronne,
  • Barbakan.

Celem wyjazdu było wychowanie przez sztukę tzn. stworzenie świadomego uczestnika życia kulturalnego przez zdobywanie i pogłębianie wiedzy na temat historii naszego państwa.

Organizator zapewnił: transport, ubezpieczenie, wyżywienie (obiad dwudaniowy), opiekę przewodnika i bilety wstępu.
ZOBACZ: Galeria zdjęć

"Czas relaksu, relaksu, relaksu to czas …" w Krakowie w ramach projektu "Kompetencje kluczowe drogą do kariery"

W ramach projektu "Kompetencje kluczowe drogą do kariery" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania 9.2. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki a realizowanego w Zespole Szkół Rolniczych im. Juliusza Poniatowskiego w Czarnocinie odbył się 29 maja 2015 r. wyjazd kulturalno–poznawczy do Krakowa.

Na zakończenie intensywnych szkoleń: florysty, barmana–baristy, obsługi wózków jezdniowych, ECDL CORE, języka angielskiego TELC, języka polskiego oraz matematyki realizowanych w ramach projektu "Kompetencje kluczowe drogą do kariery"30 uczestników kursów mogło się wreszcie zrelaksować podczas wycieczki do Krakowa, jednego z najstarszych miast Polski i wpisanego na światową listę dziedzictwa kultury UNESCO.

Piękna, słoneczna, wiosenna pogoda sprzyjała w zwiedzaniu pod opieką przewodnika najważniejszych i najciekawszych zakątków Krakowa tj.:

  • Zamek Królewski na Wawelu,
  • Katedra Królewska na Wawelu,
  • Smocza Jama oraz Smok Wawelski ziejący ogniem przy wyjściu z jamy
  • Kościół św. Andrzeja,
  • Kościół św. Piotra i Pawła z kryptą S. Mrożka i P. Skargi,
  • Kościół Franciszkanów, Pałac Biskupi z oknem papieskim,
  • Rynek Główny z Ratuszem i Sukiennicami,
  • Kościół Mariacki z ołtarzem W. Stwosza,
  • Brama Floriańska i mury obronne,
  • Barbakan.

Wymagający program wymagał również regeneracji ciała, więc wszyscy udaliśmy się na zasłużony obiad. Po pysznym obiedzie oczywiście przyszła pora na czas wolny. Każdy wykorzystał ten czas jak chciał.

Celem wyjazdu było wychowanie przez sztukę tzn. stworzenie świadomego uczestnika życia kulturalnego przez zdobywanie i pogłębianie wiedzy na temat historii naszego państwa.

Uśmiechnięci i szczęśliwi do domu wróciliśmy o godz. 21.

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za miłą atmosferę podczas wyjazdu oraz udział w szkoleniach realizowanych w ramach projektu "Kompetencje kluczowe drogą do kariery".

Organizator zapewnił: transport, ubezpieczenie, wyżywienie (obiad dwudaniowy), opiekę przewodnika i bilety wstępu.
ZOBACZ: Galeria zdjęć

W ramach zajęć z Świadomości kulturalnej zorganizowano w dniu 10 marca 2014 r. wyjazd kulturalno-poznawczy dwóch grup 30-osobowych dla uczestników projektu "Kompetencje kluczowe drogą do kariery" do kina w Piotrkowie Trybunalskiego na film "Kamienie na szaniec".

Film "Kamienie na szaniec" to historia trzech warszawskich maturzystów, Alek, Zośka i Rudy,którzy planują rozpocząć dorosłe życie. Ich plany burzy wybuch II wojny światowej.

"Być zwyciężonym i nie ulec – to zwycięstwo". Oto dewiza, jaką w życiu kieruje się trzech młodych przyjaciół: Alek, Zośka i Rudy. Harcerze, maturzyści warszawskiego liceum snujący ambitne plany na przyszłość przerwane przez wrzesień 1939 roku. Wkraczają w dorosłość w niezwykle dramatycznych czasach, które stawiają ich przed wyborem – przetrwać za wszelką cenę czy przyłączyć się do walczących o wolną Ojczyznę, ryzykując wszystko. Chłopcy, wychowani w patriotycznych domach, kształtowani przez harcerskie ideały, postanawiają walczyć. Stają się żołnierzami i choć codziennie ocierają się o śmierć, potrafią żyć pełnią życia. Walczą ofiarnie i z honorem. Odchodzą "jak kamienie przez Boga rzucane na szaniec", zostawiając po sobie wielką lekcję przyjaźni, honoru i miłości do Ojczyzny.

Celem wyjazdu jest wychowanie uczestników projektu porzez sztukę, stworzenie świadomego uczestnika życia kulturalnego i umożliwienie kontaktu z tzw. wysoką kulturą. Zajęcia mają również na celu uzyskanie lepszych wyników w nauce, co wpłynie na lepsze wyniki na maturze.

Organizator zapewnił: transport, ubezpieczenie, wyżywienie (obiad dwudaniowy) i bilety wstępu do teatru.

Celem szkolenia "ECDL CORE" (Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych ECDL 'European Computer Driving Licence') jest zapoznanie uczestników kursu z wiedzą na temat prawidłowej realizacji podstawowych zadań, takich jak: edycja tekstów, wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego czy też praca w sieci komputerowej.

W dniu 13 marca 2014 r. odbyło się spotkanie przedstawicieli firmy Zakład Doskonalenia Zawodowego z Kielc, która wygrała przetarg nieorganiczony na organizację szkoleń w ramach projektu oraz kadry zarządzającej z uczniami zakwalifikowanymi do kursu. Uczestnicy zostali wyłonieni podczas procesu rekrutacji, która trwała w dniach 01 – 15 stycznia 2014 r. Do projektu zgłosiło się 30 uczniów, którzy zostali podzieleni na 3 grupy. Wszystkie osoby spełniły wymagane kryteria i zakwalifikowali się do projektu prze Komisję Rekrutacyjną w dniu 16 stycznia 2014 r.
W trakcie spotkania w dniu 31 stycznia 2014 r. uczniowie podpisali umowy szkoleniowe oraz deklaracje uczestnictwa. Uczniowie zapoznali się z harmonogramem szkolenia.
Program szkolenia obejmuje – 120 godzin:
  1. Podstawy technik informatycznych i komunikacyjnych – 8 godzin
  2. Użytkowanie komputerów i zarządzanie plikami – 12 godzin
  3. Przetwarzanie tekstów – 20 godzin
  4. Arkusze kalkulacyjne – 24 godzin
  5. Użytkowanie baz danych – 24 godzin
  6. Grafika menedżerska i prezentacyjna – 16 godzin
  7. Przeglądanie stron internetowych i komunikacja – 16 godzin

Zajęcia w ramach kursu odbywały się dla poszczególnych grup w dniach:

  • grupa nr 1 – 26 kwietnia 2014, 27 kwietnia 2014, 10 maja 2014, 11 maja 2014, 17 maja 2014, 18 maja 2014, 24 maja 2014, 25 maja 2014, 31 maja 2014, 01 czerwca 2014, 07 czerwca 2014, 08 czerwca 2014
  • grupa nr 2 – 05 listopada 2014, 06 listopada 2014, 08 listopada 2014, 09 listopada 2014, 12 listopada 2014, 13 listopada 2014, 15 listopada 2014, 16 listopada 2014, 20 listopada 2014, 21 listopada 2014, 22 listopada 2014, 23 listopada 2014, 26 listopada 2014, 27 listopada 2014, 29 listopada 2014, 30 listopada 2014
  • grupa nr 3 – 25 lutego 2015, 26 lutego 2015, 28 lutego 2015, 01 marca 2015, 04 marca 2015, 05 marca 2015, 07 marca 2015, 08 marca 2015, 11 marca 2015, 12 marca 2015, 14 marca 2015, 15 marca 2015, 16 marca 2015, 17 marca 2015, 18 marca 2015, 19 marca 2015, 21 marca 2015, 22 marca 2015

Wykładowcami/Instruktorami byli: Pan Marcin Nowak, Pan Michał Pańtak, Pan Rafał Radziszewski i Pan Jakub Maciejewski.

Na koniec kursu odbył się egzamin wewnętrzny, który wszyscy uczestnicy zaliczyli pozytywnie.

ZOBACZ: Galeria zdjęć ze szkolenia:
grupa nr 1 – kwiecień–czerwiec 2014 r.
grupa nr 2 – listopad 2014 r.
grupa nr 3 – luty–marzec 2015 r.


 

 

Celem szkolenia "Język angielski TELC" przygotowanie do egzaminu TELC.

TELC The European Language Certificates to system egzaminów stworzonych w oparciu o Europejski System Opisu Kształcenia Językowego: uczenia się, nauczania, oceniania Rady Europy: Common European Framework of Reference for Languages: learning, teaching, assessment. Certyfikat TELC można uzyskać po zdaniu egzaminu, który sprawdza znajomość języka, kładąc szczególny nacisk na umiejętność porozumiewania się, a nie na znajomość gramatyki.

W dniu 13 marca 2014 r. odbyło się spotkanie przedstawicieli firmy Zakład Doskonalenia Zawodowego z Kielc, która wygrała przetarg nieorganiczony na organizację szkoleń w ramach projektu oraz kadry zarządzającej z uczniami zakwalifikowanymi do kursu. Uczestnicy zostali wyłonieni podczas procesu rekrutacji, która trwała w dniach 01 – 15 stycznia 2014 r. Do projektu zgłosiło się 30 uczniów, którzy zostali podzieleni na 3 grupy. Wszystkie osoby spełniły wymagane kryteria i zakwalifikowali się do projektu prze Komisję Rekrutacyjną w dniu 16 stycznia 2014 r.
W trakcie spotkania w dniu 31 stycznia 2014 r. uczniowie podpisali umowy szkoleniowe oraz deklaracje uczestnictwa. Uczniowie zapoznali się z harmonogramem szkolenia.
Program szkolenia obejmuje – 120 godzin:

  1. Jednostka modułowa (unit 1) – 6 godzin
    Tematyka / Słownictwo / Sytuacje komunikacyjne. Sprawności językowe (czytanie, mówienie, słuchanie, pisanie): What`s your name?; How do you spell that?; Where are you from? I`m from ….; What`s your number?; Alfabet angielski i jego wymowa; Pytania i odpowiedzi poznawcza; Przedstawianie się i opowiadanie o sobie; Liczebniki; Pytania i odpowiedzi dotyczące numeru telefonu, e-mail, strony internetowej; Nazwy państw; Pytania i odpowiedzi dotyczące kraju pochodzenia.
    Gramatyka: Zaimki osobowe i określniki dzierżawcze (ćwiczenia); Czasownik to be – być; Odmiana, formy skrócone; Tworzenie pytań i odpowiedzi (ćwiczenia); Kraje, narodowości, pochodzenie (ćwiczenia).
  2. Jednostka modułowa (unit 2) – 6 godzin
    Tematyka / Słownictwo / Sytuacje komunikacyjne. Sprawności językowe (czytanie, mówienie, słuchanie, pisanie): How fast can you type?; What`s your job?; I`m simply the Best; When were you born?; Dialogi dotyczące zainteresowań; Nazwy zawodów; Nazwy miesięcy; Czytanie i tworzenie ogłoszeń dotyczących pracy; Liczne ćwiczenia dotyczące dat; Dane personalne: kraj pochodzenie, zawód, wiek; Pisanie – uzupełnianie formularza osobistego; Przedstawienie się z wykorzystaniem wizytówek.
    Gramatyka: Czasownik can; Pytania, przeczenia, odpowiedzi (ćwiczenia); Przedimek nieokreślony a, an (ćwiczenia); Pytanie When were you born? Odpowiedzi. (ćwiczenia); Przyimek on, in. (ćwiczenia).
  3. Jednostka modułowa (unit 3) – 6 godzin
    Tematyka / Słownictwo / Sytuacje komunikacyjne. Sprawności językowe (czytanie, mówienie, słuchanie, pisanie): I haven`t got the tickets!; He is so friendly…; Meet my family; At the airport; Słownictwo podstawowych przedmiotów użytkowych; Słownictwo dotyczące podróży; Słownictwo dotyczące rodziny, wyglądu osób; Dialogi sytuacyjne; Opisywanie swojej rodziny; Opisywanie osób przedstawionych na rysunkach; Czytanie i rozumienie informacji zawartych na biletach, tablicach informacyjnych. Wyrabianie umiejętności dokładnej wymiany i uzyskania informacji odnośnie danej firmy.
    Gramatyka: Czasownik to have (got) – mieć, posiadać; Odmiany, formy skrócone, pytania, odpowiedzi. Ćwiczenia; Liczba mnoga rzeczownika. Ćwiczenia; Dopełniacz saksoński. Ćwiczenia.
  4. Jednostka modułowa (unit 4) – 6 godzin
    Tematyka / Słownictwo / Sytuacje komunikacyjne. Sprawności językowe (czytanie, mówienie, słuchanie, pisanie): Wait for me at the airport; I hate Mondays; I go shopping on Saturday…; Shopping at a newsagent`s; Nazwy miejsc pracy, zakupów, rozrywki, uprawiania sportu; Codzienność i czas wolny; Plan dnia, tygodnia; Czynności związane z wypoczynkiem; Przeprowadzanie wywiadu – swobodna wypowiedź na temat sposobu wypoczynku; Słownictwo związane z robieniem zakupów; Liczne ćwiczenia sytuacyjne; Słownictwo przedmiotów zakupów.
    Gramatyka: Czas teraźniejszy prosty – Present Simple; Prezentacja, formy, odmiany. Ćwiczenia; Końcówka – s porównanie. Ćwiczenia; Pytania: How much is it? How much are they? Ćwiczenia.
  5. Jednostka modułowa (unit 5) – 6 godzin
    Tematyka / Słownictwo / Sytuacje komunikacyjne. Sprawności językowe (czytanie, mówienie, słuchanie, pisanie): Time flies; What a week!; What do you do? I`m a househusband…; At the railway station; Zwroty dotyczące godzin; Podawanie i uzyskiwanie informacji na temat codziennych zajęć drugiej osoby; Dialogi na temat częstotliwości wykonywania zajęć w domu, w pracy. Dialogi sytuacyjne; Wypracowanie dotyczące swojego dnia pracy; Obowiązki członków rodziny. Dialogi sytuacyjne; Słownictwo związane z pobytem na dworcu kolejowym; Układanie pytań i udzielanie odpowiedzi na temat podróży; Środki transportu; Sposoby podróżowania do pracy.
    Gramatyka: Czas teraźniejszy prosty – Present Simple 2; Pytania ogólne, szczegółowe, o podmiot, przeczenia, odpowiedzi krótkie. Ćwiczenia.; Określanie godziny. Ćwiczenia.
  6. Jednostka modułowa (unit 6) – 6 godzin
    Tematyka / Słownictwo / Sytuacje komunikacyjne. Sprawności językowe (czytanie, mówienie, słuchanie, pisanie): My house is your house; There is a TV set in the living room; Looking for a flat; At the hotel; Nazwy kolorów, mebli, wyposażenia domów, wyposażenia biura; Rodzaje mieszkań; Nazwy pomieszczeń w domu; Opisywanie obrazków, wskazywanie różnic i podobieństw; Ćwiczenia w użyciu zaimków wskazujących (wskazywanie na położenie rzeczy i przedmiotów) i określników miejsca; Słownictwo związane z szukaniem mieszkania; Rozwijanie kompetencji językowej o umiejętności rezerwacji oraz pobytu w hotelu.
    Gramatyka: There is, there are; Zastosowanie, pytania ogólne, szczegółowe, przeczenie, odpowiedzi krótkie. Ćwiczenia; Some/any. Ćwiczenia; Przyimki miejsca. Ćwiczenia; Przedimek określony the. Ćwiczenia
  7. Jednostka modułowa (unit 7) – 6 godzin
    Tematyka / Słownictwo / Sytuacje komunikacyjne. Sprawności językowe (czytanie, mówienie, słuchanie, pisanie): I like New York in June, how about you?; You are always on my mind…;What clothes do you like wearing?; In a clothes shop; Słownictwo związane z życiem w mieście; Dialogi sytuacyjne; Ćwiczenie umiejętności określania położenia miejsc; Rozwijanie umiejętności udzielania wskazówek odnośnie położenia szukanego miejsc na przykładzie budynku biurowego; Nazwy poszczególnych części garderoby; Opisywanie ubiorów osób przedstawionych na rysunkach; Słownictwo i zwroty związane z zakupami w sklepie.
    Gramatyka: Czas teraźniejszy prosty – Present Simple 3; Przysłówki częstotliwości. Ćwiczenia; Forma gerundialna (czasownik z końcówką –ing) i bezokolicznik (z przyimkiem to). Ćwiczenia; Określniki wskazujące this, these, that, those. Ćwiczenia.
  8. Jednostka modułowa (unit 8) – 6 godzin
    Tematyka / Słownictwo / Sytuacje komunikacyjne. Sprawności językowe (czytanie, mówienie, słuchanie, pisanie): Love, Ryan; I`m not working today; I don`t like it; On the phone; Nazwy elementów ubioru; Dyskusja na temat stylu ubierania się w pracy; Wyrażanie preferencji; Słownictwo i zwroty związane z rozmowami telefonicznymi; Rozwijanie kompetencji językowej: prowadzenie prostej rozmowy telefonicznej w miejscu pracy.
    Gramatyka: Czas teraźniejszy ciągły – Present Continuous 1; Zastosowanie, konstrukcje, forma skrócona, pytania, odpowiedzi krótkie. Ćwiczenia; Zaimek w formie dopełnienia, określnik i przymiotnik dzierżawczy. Ćwiczenia.
  9. Jednostka modułowa (unit 9) – 6 godzin
    Tematyka / Słownictwo / Sytuacje komunikacyjne. Sprawności językowe (czytanie, mówienie, słuchanie, pisanie ): You are what you eat; Agbalum is a typical fruit from my country; Eat and stay healthy; In a restaurant; Nazwy produktów żywności, nazwy posiłków i potraw; Krótkie wypowiedzi na temat posiłków w Polsce i Wielkiej Brytanii; Ćwiczenie użycia konstrukcji would like do zamawiania potraw oraz wyrażania uprzejmych pytań; Typowe posiłki w różnych krajach; Dyskusja na temat zdrowego stylu żywienia; Słownictwo i zwroty używane w restauracji, pubie, kawiarni; Dialogi sytuacyjne.
    Gramatyka: Tryb rozkazujący. Ćwiczenia; Would like…+ czasownik/rzeczownik; Konstrukcje, odmiany, formy skrócone, pytania, przeczenia. Ćwiczenia; Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne. Ćwiczenia.
  10. Jednostka modułowa (unit 10) – 6 godzin
    Tematyka / Słownictwo / Sytuacje komunikacyjne. Sprawności językowe (czytanie, mówienie, słuchanie, pisanie): Where were you last night?;I travelled an ocean of time…; Bad luck, good luck…; Getting around; Opisywanie zdarzeń przeszłych; Ćwiczenie umiejętności podawania i uzyskiwania informacji w czasie przeszłym na temat danej osoby; Opowiadanie o zdarzeniach szczęśliwych i pechowych; Pytanie o drogę, udzielanie wskazówek, jak dojść/ dojechać do danego miejsca.
    Gramatyka: Czas przeszły prosty – Past Simple 1; Użycie, charakterystyka, formy was, were, pytania, odpowiedzi krótkie, tworzenie czasowników regularnych, czasowniki nieregularne, przeczenie. Ćwiczenia.
  11. Jednostka modułowa (unit 11) – 6 godzin
    Tematyka / Słownictwo / Sytuacje komunikacyjne. Sprawności językowe (czytanie, mówienie, słuchanie, pisanie): The Beach; Your last holiday; My dream Holiday; How do I get to…?; Słownictwo związane z podróżą; Rozmowy o podróżach wakacyjnych; Pytania i odpowiedzi, swobodna wypowiedź na temat spędzonych wakacji; Wypowiedzi na temat dotyczący wymarzonych wakacji; Pytanie o drogę i udzielanie odpowiedzi.
    Gramatyka: Czas przeszły prosty – Past Simple 2; Pytania ogólne, szczegółowe, pytanie o podmiot, odpowiedzi krótkie. Ćwiczenia; Would + czasownik. Pełniona funkcja w j. angielskim, konstrukcje, pytania, przeczenia. Ćwiczenia.
  12. Jednostka modułowa (unit 12) – 6 godzin
    Tematyka / Słownictwo / Sytuacje komunikacyjne. Sprawności językowe (czytanie, mówienie, słuchanie, pisanie): Cheaper, faster, more comfortable; The fastest and the most expensive; Travel broadens the mind; Money, money ,money…; Użycie stopniowania przymiotników w różnych kontekstach sytuacyjnych; Pytania i odpowiedzi; Słownictwo i zwroty związane z obrotem pieniędzmi; Dyskusje na temat wybranych państw.
    Gramatyka: Stopień wyższy i najwyższy przymiotnika. Ćwiczenia; Konstrukcje używane dla porównań; Konstrukcja as…as, konstrukcja not as/so …as…, konstrukcja stopień wyższy + than ( niż ), konstrukcja the + stopień najwyższy. Ćwiczenia.
  13. Jednostka modułowa (unit 13) – 6 godzin
    Tematyka / Słownictwo / Sytuacje komunikacyjne. Sprawności językowe (czytanie, mówienie, słuchanie, pisanie): Have you ever…?; What has happened?; Here is the latest news; What`s the problem?; Opisywanie zdarzeń i czynności nieokreślonych w czasie; Opisywanie czynności wykonanych niedawno; Dyskusja nad sytuacjami problematycznymi, takimi jak: brak bagażu na lotnisku, zostaliśmy okradzeni, zgubiliśmy dokument tożsamości…
    Gramatyka: Czas Present Perfect; Kiedy używamy, konstrukcje, pytania, odpowiedzi krótkie. Ćwiczenia
  14. Jednostka modułowa (unit 14) – 6 godzin
    Tematyka / Słownictwo / Sytuacje komunikacyjne. Sprawności językowe (czytanie, mówienie, słuchanie, pisanie): Human body; Giving advice; Your medical rekord; At the doctor`s; Nazwy części ciała; Udzielanie rad na temat zdrowia; Odpowiadanie na pytania dotyczące objawów chorób; Wypełnianie kwestionariusza i formularza medycznego; Słownictwo, zwroty związane z wizytą u lekarza; Ćwiczenia sytuacyjne.
    Gramatyka: Czasy Present Perfect.i Past Simple – porównanie. Ćwiczenia; Wyrazy since, for, already, yet. Ich zastosowanie. Ćwiczenia; Wyraz should/ shouldn`t Forma, konstrukcja, pytania, przeczenia. Ćwiczenia; Konstrukcje w stronie biernej. Ćwiczenia.
  15. Jednostka modułowa (unit 15) – 6 godzin
    Tematyka / Słownictwo / Sytuacje komunikacyjne. Sprawności językowe (czytanie, mówienie, słuchanie, pisanie): What are you doing tonight?; What`s going to happen?; What are you going to do this week?; Making appointments; Określanie planów na przyszłość. Wyrażanie intencji; Wypowiedź na temat swoich zamierzeń; Krótkie wypracowanie na temat swoich planów na przyszłość. Planowanie spotkań zawodowych, towarzyskich.
    Gramatyka: Czas teraźniejszy ciągły Present Continuous 2 – wyrażanie przyszłości. Prezentacja. Ćwiczenia. Wyrażenie to be going to. Użycie, konstrukcja, pytania, przeczenia, odpowiedzi krótkie. Ćwiczenia.
  16. Jednostka modułowa (unit 16) – 6 godzin
    Tematyka / Słownictwo / Sytuacje komunikacyjne. Sprawności językowe (czytanie, mówienie, słuchanie, pisanie): I think I`ll buy a new computer…; Maybe we`ll go to the pub…; What`s the weather like?; Where shall we meet?; Wyrażanie zdarzeń i czynności przewidywanych w przyszłości; Słownictwo związane z pogodą. Opisywanie prognozy pogody; Swobodne wypowiedzi na temat życia w przyszłości (dyskusja w małych grupach); Wyrażanie przypuszczeń na temat kraju, danej firmy; Wypowiedzi dotyczące podejmowania decyzji w różnych, krytycznych sytuacjach.
    Gramatyka: Czas przyszły prosty Future Simple. Użycie, konstrukcje, pytania, przeczenia, odpowiedzi krótkie. Ćwiczenia; Konstrukcja to be going to i czas przyszły prosty – Future Simple – porównanie. Ćwiczenia.
  17. Godziny do dyspozycji nauczyciela – powtórzenia, sprawdziany, testy itd. – 24 godzin

Zajęcia w ramach kursu odbywały się dla poszczególnych grup w dniach:

  • grupa nr 1 – 28 marca 2014, 04 kwietnia 2014, 07 kwietnia 2014, 11 kwietnia 2014, 14 kwietnia 2014, 25 kwietnia 2014, 26 kwietnia 2014, 28 kwietnia 2014, 05 maja 2014, 09 maja 2014, 10 maja 2014, 12 maja 2014, 16 maja 2014, 17 maja 2014, 19 maja 2014, 23 maja 2014, 24 maja 2014, 26 maja 2014, 30 maja 2014, 31 maja 2014, 02 czerwca 2014, 05 czerwca 2014, 06 czerwca 2014, 07 czerwca 2014, 09 czerwca 2014
  • grupa nr 2 – 25 września 2014, 26 września 2014, 27 września 2014, 02 października 2014, 03 października 2014, 04 października 2014, 09 października 2014, 10 października 2014, 11 października 2014, 16 października 2014, 17 października 2014, 18 października 2014, 23 października 2014, 24 października 2014, 25 października 2014, 30 października 2014, 31 października 2014, 06 listopada 2014, 07 listopada 2014, 08 listopada 2014, 13 listopada 2014, 14 listopada 2014, 15 listopada 2014
  • grupa nr 3 – 27 lutego 2015, 28 lutego 2015, 02 marca 2015, 06 marca 2015, 07 marca 2015, 09 marca 2015, 20 marca 2015, 21 marca 2015, 23 marca 2015, 27 marca 2015, 28 marca 2015, 30 marca 2015, 10 kwietnia 2015, 11 kwietnia 2015, 13 kwietnia 2015, 17 kwietnia 2015, 18 kwietnia 2015, 20 kwietnia 2015, 24 kwietnia 2015, 25 kwietnia 2015, 27 kwietnia 2015, 04 maja 2015

Wykładowcą był: Pan Paweł Górecki.

Na koniec kursu odbył się egzamin wewnętrzny, który wszyscy uczestnicy zaliczyli pozytywnie.

W dniu 13 czerwca 2014 r. odbyło się spotkanie informacyjno-promocyjne w trakcie którego podsumowano szkolenie Florysty dla uczestników z grupy nr 1.
W dniu 29 grudnia 2014 r. odbyło się spotkanie informacyjno-promocyjne w trakcie którego podsumowano szkolenie Florysty dla uczestników z grupy nr 2.

  • Po pozytywnym zdaniu egzaminu uczniowie uzyskają Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych ECDL CORE(w języku polskim i angielskim).

ZOBACZ: Galeria zdjęć ze szkolenia:
grupa nr 1 – marzec–czerwiec 2014 r.
grupa nr 2 – wrzesień–listopad 2014 r.
grupa nr 3 – luty–maj 2015 r.

Celem szkolenia "Barman-Barista" jest zdobycie umiejętności związane ze sztuką:

  • baristyczną (to połączenie zajęć praktycznych z teoretyczną nauką o kawie, jej gatunkach, sposobach rozróżniania, parzenia i profesjonalnym sprzęcie)
  • barmańską (zdobywają wiedzę na temat towaroznawstwa i technologii napojów alkoholowych i bezalkoholowych, zasad ich komponowania, dekorowania i podawania).

W dniu 13 marca 2014 r. odbyło się spotkanie przedstawicieli firmy Zakład Doskonalenia Zawodowego z Kielc, która wygrała przetarg nieorganiczony na organizację szkoleń w ramach projektu oraz kadry zarządzającej z uczniami zakwalifikowanymi do kursu. Uczestnicy zostali wyłonieni podczas procesu rekrutacji, która trwała w dniach 01 – 15 stycznia 2014 r. Do projektu zgłosiło się 30 uczniów, którzy zostali podzieleni na 3 grupy. Wszystkie osoby spełniły wymagane kryteria i zakwalifikowali się do projektu prze Komisję Rekrutacyjną w dniu 16 stycznia 2014 r.
W trakcie spotkania w dniu 31 stycznia 2014 r. uczniowie podpisali umowy szkoleniowe oraz deklaracje uczestnictwa.

Program szkolenia obejmuje – 80 godzin:

  1. terminologia i funkcjonowanie sprzętu barowego
  2. wyposażenie i organizacja coctail-baru
  3. rodzaje naczyń szklanych.
  4. towaroznawstwo i typologia napojów alkoholowych i bezalkoholowych
  5. podział i charakterystyka napojów mieszanych
  6. miksologia (struktura napoju mieszanego, rodzaje składników napojów mieszanych: główne, modyfikatory, bonifikatory, składniki przyprawowe, dodatkowe, szprycerujace, dodatki komplementarne, układ formuł miksologicznych, określanie mocy w napojach, miary barowe)
  7. miksowanie w stylu wolnym (Flair)
  8. techniki nalewania i podawania drinków
  9. zasady przygotowania napojów typu herbata, kawa
  10. zasady łączenia napojów alkoholowych z innymi napojami i potrawami

W szkoleniu weźmie udział 20 uczniów, którzy zostali podzieleni na 2 grupy.

Szkolenie przeprowadzi Zakład Doskonalenia Zawodowego z Kielc.

Zajęcia w ramach kursu odbywały się dla poszczególnych grup w dniach:

  • grupa nr 1 – 22 listopada 2014, 23 listopada 2014, 29 listopada 2014, 30 listopada 2014, 06 grudnia 2014, 07 grudnia 2014, 13 grudnia 2014, 14 grudnia 2014, 20 grudnia 2014
  • grupa nr 2 – 07 marca 2015, 08 marca 2015, 14 marca 2015, 15 marca 2015, 21 marca 2015, 22 marca 2015, 28 marca 2015, 29 marca 2015, 02 kwietnia 2015

Prowadzącymi je byli: Pani Janina Skalska, Pani Barbara Cieplińska, Pani Agnieszka Bigos, Pan Zbigniew Krupa, Pani Elżbieta Możdżeń.

Zajęcia teoretyczne odbywały się w salach szkolnych, a zajęcia praktyczne w Restauracji Casablanca w Piotrkowie Tryb.

Na koniec kursu odbył sie egzamin wewnętrzny, który wszyscy uczestnicy zaliczyli pozytywnie.
W dniu 29 grudnia 2014 r. odbyło się spotkanie informacyjno-promocyjne w trakcie którego podsumowano szkolenie Barman-Barista dla uczestników z grupy nr 1.

Podczas spotkania uczestnicy kursu Barman-Barista otrzymali:

  • zaświadczenie wg wzóru określonego w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dn. 11.01.2012 w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 186) (w języku polskim i angielskim).

ZOBACZ: Galeria zdjęć ze szkolenia:
grupa nr 1 – listopad–grudzień 2014 r.
grupa nr 2 – marzec–kwiecień 2015 r.

Celem szkolenia "Florysta" było zapoznanie uczestników kursu z wiedzą na temat:
  • roślin ciętych żywych, ciętych utrwalonych oraz ozdobnych,
  • technikach tworzenia układów kompozycyjnych z roślin ozdobnych żywych i utrwalonych,
  • materiałach dekoracyjnych i pomocniczych w artystycznym układaniu kwiatów.

Po szkoleniu uczestnicy kursu zdobędą praktyczną wiedzę z zakresu wykonywania różnych kompozycji dekoracyjnych bukietów, wiązanek oraz wieńców, rękodzieła artystycznego w zakresie florystyki i bukieciarstwa.

W dniu 13 marca 2014 r. odbyło się spotkanie przedstawicieli firmy Zakład Doskonalenia Zawodowego z Kielc, która wygrała przetarg nieorganiczony na organizację szkoleń w ramach projektu oraz kadry zarządzającej z uczniami zakwalifikowanymi do kursu. Uczestnicy zostali wyłonieni podczas procesu rekrutacji, która trwała w dniach 01 – 15 stycznia 2014 r. Do projektu zgłosiło się 30 uczniów, którzy zostali podzieleni na 3 grupy. Wszystkie osoby spełniły wymagane kryteria i zakwalifikowali się do projektu prze Komisję Rekrutacyjną w dniu 16 stycznia 2014 r.
W trakcie spotkania w dniu 31 stycznia 2014 r. uczniowie podpisali umowy szkoleniowe oraz deklaracje uczestnictwa. Uczniowie zapoznali się z harmonogramem szkolenia.
Program szkolenia obejmował – 45 godzin:

  1. Kompozycje świąteczne – wielkanocne, noworoczne (dekoracje świąteczne, kompozycje wielkanocne w naczyniach, dekoracje wielkanocne stołu) - 9 godzin
  2. Kompozycje komunijne (stroiki komunijne, kompozycje komunijne na stół, kompozycja komunijna z kwiatów żywych lub sztucznych) – 9 godzin
  3. Bukiety i wiązanki ślubne (wiązanka ślubna biedermeierowska, wiązanka ślubna wydłużona, stroiki ślubne) – 9 godzin
  4. Dekoracje ślubne (dekoracja samochodu ślubnego, kościoła, stołu) – 9 godzin
  5. Bukiety i wiązanki okazjonalne (dekoracja jednego kwiatu, dekoracja bukietów okazjonalnych, florystyka żałobna, kompozycje walentynkowe, dekoracje roślin doniczkowych) – 9 godzin

Zajęcia w ramach kursu odbywały się dla poszczególnych grup w dniach:

  • grupa nr 1 – 29 marca 2014, 30 marca 2014, 05 kwietnia 2014, 06 kwietnia 2014, 12 kwietnia 2014, 13 kwietnia 2014
  • grupa nr 2 – 22 listopada 2014, 23 listopada 2014, 29 listopada 2014, 30 listopada 2014, 07 grudnia 2014
  • grupa nr 3 – 14 marca 2015, 21 marca 2015, 22 marca 2015, 18 kwietnia 2015, 19 kwietnia 2015

Wykładowcami/Instruktorami były: Pani Ewelina Goworek, Pani Elżbieta Możdżeń i Pani Anna Zawilińska.

Na koniec kursu odbył się egzamin wewnętrzny, który wszyscy uczestnicy zaliczyli pozytywnie.

W dniu 13 czerwca 2014 r. odbyło się spotkanie informacyjno-promocyjne w trakcie którego podsumowano szkolenie Florysty dla uczestników z grupy nr 1.
W dniu 29 grudnia 2014 r. odbyło się spotkanie informacyjno-promocyjne w trakcie którego podsumowano szkolenie Florysty dla uczestników z grupy nr 2.
Podczas spotkania uczestnicy kursu Florysta otrzymali:

  • zaświadczenie wg wzoru określonego w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dn. 11.01.2012 w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 186) (w języku polskim i angielskim).

ZOBACZ: Galeria zdjęć ze szkolenia:
grupa nr 1 – marzec–kwiecień 2014 r.
grupa nr 2 – listopda–grudzień 2014 r.
grupa nr 3 – marzec–kwiecień 2015 r.


 

 

Celem szkolenia "Obsługa wózków jezdniowych" było zapoznanie uczestników kursu z wiedzą na temat obsługi wózków jezdniowych z napędem silnikowym oraz wymianę butli gazowych w tych wózkach.

W dniu 13 marca 2014 r. odbyło się spotkanie przedstawicieli firmy Zakład Doskonalenia Zawodowego z Kielc, która wygrała przetarg nieorganiczony na organizację szkoleń w ramach projektu oraz kadry zarządzającej z uczniami zakwalifikowanymi do kursu. Uczestnicy zostali wyłonieni podczas procesu rekrutacji, która trwała w dniach 01 – 15 stycznia 2014 r. Do projektu zgłosiło się 10 uczniów. Wszystkie osoby spełniły wymagane kryteria i zakwalifikowali się do projektu prze Komisję Rekrutacyjną w dniu 16 stycznia 2014 r.
W trakcie spotkania w dniu 31 stycznia 2014 r. uczniowie podpisali umowy szkoleniowe oraz deklaracje uczestnictwa.

Program szkolenia obejmuje – 67 godzin (zajęcia teoretyczne 52 h i zajęcia praktyczne 15 h):

  1. typy stosowanych wózków jezdniowych
  2. budowa wózków jezdniowych podnośnikowych
  3. czynności operatora przed rozpoczęciem, w trakcie oraz po zakończeniu pracy
  4. wiadomości z zakresu ładunkoznawstwa
  5. wiadomości z zakresu BHP
  6. wiadomości o dozorze technicznym
  7. bezpieczna obsługa – wymiana butli gazowych.
  8. praktyczna nauka jazdy i manewrowania osprzętem wózków – 15 h na jednego uczestnika

Szkolenie przeprowadzi Zakład Doskonalenia Zawodowego z Kielc.

Zajęcia w ramach kursu odbywały się w dniach:

  • grupa nr 1 – 20 lutego 2015, 21 lutego 2015, 22 lutego 2015, 23 lutego 2015, 24 lutego 2015, 25 lutego 2015, 26 lutego 2015, 27 lutego 2015, 28 lutego 2015, 01 marca 2015, 02 marca 2015, 03 marca 2015, 04 marca 2015, 05 marca 2015, 06 marca 2015, 07 marca 2015, 08 marca 2015, 09 marca 2015, 10 marca 2015, 11 marca 2015, 12 marca 2015, 13 marca 2015, 14 marca 2015, 15 marca 2015, 16 marca 2015, 17 marca 2015, 18 marca 2015

Wykładowcami/Instruktorami byli: Pan Czesław Kobyłecki, Pan Czesław Sikora oraz Pan Mariusz Kulik.

Na koniec kursu odbył sie egzamin wewnętrzny, który wszyscy uczestnicy zaliczyli pozytywnie.
W dniu czerwca 2015 r. odbyło się spotkanie informacyjno-promocyjne w trakcie którego podsumowano kurs Obsługa wózków jezdniowych.
Podczas spotkania uczestnicy kursu Obsługi wózków jezdniowych otrzymali:

  • zaświadczenie wg wzóru określonego w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dn. 11.01.2012 w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 186) (w języku polskim i angielskim).
  • zaświadczenie kwalifikacyjne do obsługi urządzeń transportu bliskiego wydane przez UDT po pozytywnym zaliczeniu egzaminu

ZOBACZ: Galeria zdjęć ze szkolenia

Galeria zdjęć z realizacji projektu "Kompetencje kluczowe drogą do kariery":

s       
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
             


Copyright © 2008     Wszelkie wskazówki i uwagi proszę kierować na adres e-mail:
zsr@czarnocin.edu.pl